Studii de caz

#PragmaticVisionaries

Lansarea pe piață a unui nou brand în domeniul farmaceutic: VIVAT Familia

Ne-am implicat activ în lansarea unui brand nou în domeniul farmaceutic: VIVAT Familia. Pentru a poziționa brand-ul pe o piață deja ultra-competitivă, compania a ales să-și dezvolte brand-ul prin campanii și prin promovare online, asociind VIVAT cu furnizarea de conținut relevant, de calitate, în domeniul sănătății.

Provocări

În 2014, am pornit online cu un buget limitat, cu un brand nou, care căuta să-și construiască un renume de la zero, să se impună pe o piață cu competitori de calibru, care ofereau conținut de calitate în domeniu.

Sectorul farmaceutic crește considerabil de la an la an, marii jucători sunt deja cunoscuți de către majoritatea utilizatorilor, iar noile brand-uri se confruntă cu dificultatea de a se poziționa și a crește pe o piață deja suprapopulată.

Strategia

Poziționarea VIVAT Familia a fost rezultatul unei strategii relevante și bine gândite de conținut, cu informații detaliate, care să răspundă cât mai concret nevoilor audienței. Ulterior, publicul a devenit din ce în ce mai expus la conținut despre sănătate, familie și lifestyle prin promovarea textelor prin intermediul Google AdWords și SEO.

Strategia de conținut implementată a fost diseminată prin intermediul canalelor de social media și prin activități de link building. Totodată, prin utilizarea instrumentelor de măsurare avansată, atât prin Google Analytics, cât și prin alte platforme complementare, am optimizat constant rezultatele, atât din punct de vedere SEO și trafic pe site, cât și din punct de vedere al îmbunătățirii experienței utilizatorului.

Un prim impediment de care ne-am lovit a fost specificul consumului de informații online al publicului din domeniul medical. Deși articolele erau complexe și bine scrise din punct de vedere al calității și utilității informațiilor, fiind totodată validate de către medici profesioniști din domeniu, site-ul înregistra, încă de la început, un Bounce Rate de peste 80%.

După o analiză amănunțită cu soluții de video tracking și după instalarea unui cod pentru event tracking în Google Analytics, am ajuns la concluzia că utilizatorii, de fapt, citeau articolele integral și interacționau cu informațiile, însă nu rămâneau pe site să se documenteze și cu privire la alte subiecte. Cu alte cuvinte, utilizatorii accesau un articol, îl citeau până la capăt și ulterior ieșeau de pe site pentru că scopul vizitei fusese îndeplinit. În urma monitorizării avansate, Bounce Rate-ul a scăzut cu 57%.

Un alt canal de promovare a fost prin Google Adwords, atât în rețeaua de căutare Google, pentru promovarea strategică a conținutului și pentru retenția brand-ului în contextul furnizării de informații utile, cât și în rețeaua de display pentru a genera un plus de vizibilitate.

Prin adăugarea constantă de conținut nou pe site, în baza unui research prealabil de cuvinte cheie, site-ul VIVAT Familia a ajuns să fie poziționat în Google.ro pentru peste 6.000 de cuvinte cheie diferite.

*În septembrie 2016, VIVAT Familia a trecut printr-un proces de rebranding, iar acum se numește Alphega Farmacie: http://www.alphega-farmacie.ro/

Rezultate

La finalul primului an de colaborare, site-ul VIVAT Familia înregistra 10.000 de vizite organice lunar. În general, în proiectele de SEO, recomandăm clienților să opteze pentru o creștere sustenabilă, pe termen lung. În acest caz, proiectul a capitalizat într-un timp relativ redus și, în al doilea an (2015), am generat o creștere de aproape 400% a traficului organic în comparație cu anul precedent. În 2016, înainte de rebranding, am obținut o creștere de 54% comparativ cu anul precedent.

Gastrita, cuvânt pentru care Alphega Farmacie se află pe locul I în Google, este doar unul dintre miile de cuvinte cheie care au ajuns pe prima pagină și tot unul dintre sutele de cuvinte cu ranking aflat între locurile 1 și 5 în Google.ro.

Am generat trafic de o calitate excelentă pe site prin intermediul Google AdWords, cu 41% Bounce Rate și 80% new sessions, la un cost per click extrem de mic, de 0,10 RON.

Trafic direct

Totodată, în urma măsurării avansate, calitatea traficului a crescut considerabil, Bounce Rate-ul a scăzut de la 83% la 36%, iar timpul mediu petrecut pe pagini s-a dublat, până la 15-20 de minute pentru unele articole.

Parteneri în campanie

FrankGroup (agenție de creație și Social Media)