Truth/Dare?

Truth/Dare?

Există o serie de mituri consacrate în industria de digital marketing, care însă nu generează întotdeauna cele mai eficiente soluții pentru brand-uri și companii pentru că nu iau în considerare obiectivele de business și optimizarea sumelor investite. Provocările pe care le-am întâlnit până acum ne-au ajutat să ne conturăm un stil diferit și să luăm decizii în funcție de bugetele disponibile, de rezultatele obținute și de fiecare campanie și client în parte. Credem în creștere sustenabilă și în transparență totală în relațiile cu business-urile cu care lucrăm.

E mai bine să îmi fac singur campaniile online

Un mit des întâlnit în domeniu, care se bazează pe generalizarea, două 1-2 experiențe negative, că specialiștii online nu aduc rezultate și nu vin cu strategii corespunzătoare obiectivelor de business.

Cum s-a creat mitul?

Mitul faptului că e mai bine să-ți administrezi campaniile in-house s-a creat în principal din experiențe neplăcute. Practic, după ce se lovesc de furnizori care nu le inteleg brand-ul, poziționarea, nevoile sau, pur și simplu, nu aduc rezultatele așteptate, multe companii decid că e mai bine să angajeze specialiști în interiorul companiei sau să-și formeze actualii angajati în domeniul marketing-ului online.

De ce e greșit?

Problema principală cu această abordare este că e aproape imposibil să ai, în cadrul aceleași echipe sau departament de marketing, specialiști care să cunoască, în detaliu, toate domeniile marketing-ului online: de la SEO la PPC sau de la e-mail marketing până la creare de website-uri.

În al doilea rând, este greu ca, dacă ai sau îți formezi specialiști în toate aceste domenii, ei să aibă expertiză atât de avansată precum profesioniștii cu ani de experiență în nișa lor. În ultimă instanță, în interiorul companiei tale, oamenilor responsabili de marketing online le va fi greu să rămână conectați cu toate noutățile și bunele practici din domeniu.

Care e abordarea corectă?

În interacțiunea cu clienții noștri, încurajez mereu toate companiile, mai ales pe cele medii și mari, să internalizeze atât de multe acțiuni câte pot face în mod profesionist și la un nivel de calitate superior. Argumentele internalizării serviciilor de online sunt: flexibilitatea și viteza de implementare, controlul procesului și al campaniilor și, în unele cazuri, optimizarea costurilor.

Dezavantajele sunt: lipsa expertizei avansate, cunoașterea și respectarea bunelor practici și analiza obiectivă, la rece, “din afară” a rezultatelor. În final, este vorba despre echilibrul între cele două. Printre lucrurile pe care le poți internaliza cu ușurință sunt crearea de conținut, administrarea site-ului companiei sau email marketing-ul.

Dacă vrei să implementezi în interiorul companiei campaniile de PPC sau SEO, îți recomand să externalizezi măcar strategia campaniilor și să monitorizezi regulat, cu un consultant extern experimentat și la curent cu trend-urile, cum merge implementarea acestei strategii. Ce vreau să subliniez, în final, este că doar pentru că ai avut una sau mai multe experiențe neplăcute, nu înseamnă că trebuie să inveți să le faci singur pe toate.

Campanii reușite îți doresc!

Hai să doborâm alte mituri!

Vreau să fiu pe primul loc în Google

Social Media nu generează vânzări

Facebook a devenit mai eficient decât Google