Truth/Dare?

Truth/Dare?

Există o serie de mituri consacrate în industria de digital marketing, care însă nu generează întotdeauna cele mai eficiente soluții pentru brand-uri și companii pentru că nu iau în considerare obiectivele de business și optimizarea sumelor investite. Provocările pe care le-am întâlnit până acum ne-au ajutat să ne conturăm un stil diferit și să luăm decizii în funcție de bugetele disponibile, de rezultatele obținute și de fiecare campanie și client în parte. Credem în creștere sustenabilă și în transparență totală în relațiile cu business-urile cu care lucrăm.

Facebook a devenit mai eficient decât Google

Un mit bazat pe costurile din ce în ce mai mari din Google Search, fapt care determină specialiștii din anumite industrii să migreze către Facebook. Realitatea este că atât Google cât și Facebook sunt două canale de promovare, a căror eficacitate depinde de strategia și mesajele de comunicare.

Cum s-a creat mitul?

În ultimii ani, Facebook a crescut enorm în România în timp ce competiția în campaniile de Google Search s-a ascuțit. Ca o consecință, și costurile per click în Google.ro au crescut și ele exponențial. Asta a determinat mulți advertiseri să migreze mare parte din bugetele online de la Google către Facebook într-o concluzie de genul: “Google nu mai dă randament, Facebook e mai eficient” sau “în industria mea, Google nu mai merge”.

De ce e greșită abordarea?

Adevărul e că Facebook nu e mai bun decât Google și invers. Faptul că e din ce în ce mai multă competiție pe unele canale de comunicare online sau că ele devin mai scumpe nu arată decât că nivelul de sofisticare al strategiilor și eficiența ar trebui să crească, nu să fugim de la un mediu la altul, în căutare de prețuri mici. Să nu uităm că arma principală a Google este intenția de cumpărare. Când cineva face o căutare online, gradul lui de hotărâre și apropierea de momentul deciziei de cumpărare sunt mult mai mari decât în cazul afișării unei reclame pe Facebook. Ce trebuie să înțelegi este că, în final, Google, Facebook sau orice alt website, nu sunt decât niște canale de marketing.

Care e abordarea corectă?

Ce contează cu adevărat este să ai strategia corectă și scopul în care folosești fiecare din aceste canale. De exemplu, cu Google Display poți fi descoperit de noi clienți și să generezi vizibilitate. Prin Facebook poți influența opinia potențialilor clienți și, în final, să ai campanii de vânzare și promoții pe Google Search. În timp ce, din nou, pagina de Facebook sau e-mail marketing-ul te pot ajuta să-i loializezi.

La fel de important ca alegerea canalelor este și stabilirea mesajului corect pentru fiecare tip de campanie în parte. Dacă în campaniile de vizibilitate e important să comunici oferta unică de vânzare sau USP-ul, în campaniile de influențare cheia e să adresezi frustrările și temerile pe care le au clienții din industria ta și abia în campaniile de vânzare să insiști pe promoții sau pe preț.

Campanii eficiente îți doresc!

Hai să doborâm alte mituri!

Vreau să fiu pe primul loc în Google

E mai bine să îmi fac singur campaniile online

Social Media nu generează vânzări