Truth/Dare?

Truth/Dare?

Există o serie de mituri consacrate în industria de digital marketing, care însă nu generează întotdeauna cele mai eficiente soluții pentru brand-uri și companii pentru că nu iau în considerare obiectivele de business și optimizarea sumelor investite. Provocările pe care le-am întâlnit până acum ne-au ajutat să ne conturăm un stil diferit și să luăm decizii în funcție de bugetele disponibile, de rezultatele obținute și de fiecare campanie și client în parte. Credem în creștere sustenabilă și în transparență totală în relațiile cu business-urile cu care lucrăm.

Social Media nu generează vânzări

Mulți specialiști afirmă că social media nu poate aduce ROI, însă realitatea este că ajută în toate fazele marketing-ului online, cu preponderență în etapele de vizibilitate și influențare, care ulterior aduc rezultate concrete.

Aud mulți antreprenori sau specialiști de marketing spunând că social media nu generează vânzări sau, mai nuanțat, că le e greu să măsoare return on investment-ul pe canalele sociale.

Chiar dacă, la nivel intuitiv, simt ca îi ajută, nu pot justifica investițiile în Facebook sau Instagram, de exemplu. Ei bine, în puține domenii, social media generează vânzări directe. Poate doar în domenii precum fashion sau gadget-uri, achiziția emoțională se poate întâmplă rapid, precedata de un click dintr-o rețea socială.

Altfel, în general, avem nevoie să aflăm de un produs pe un canal de vizibilitate (poate fi un canal offline, TV sau outdoor sau o căutare de informare pe Google), apoi facem research sau lăsăm timpul să treacă pentru a fi din nou atinși de diverse argumente pentru a face alegerea și, în final, luăm decizia de a cumpara, foarte des intrând direct pe site-ul vânzătorului.

De obicei, social media ajută mult în mijlocul acestui proces și, tocmai din acest motiv, e mai greu de comensurat. Motivul pentru care influența canalelor sociale este greu de măsurat, este lipsa unei structuri clare a procesului de marketing. Dacă începi să măsori diferit campaniile de marketing de vizibilitate de cele de influențare a deciziei de cumpărare și de campaniile de vânzare, vei vedea că lucrurile devin mai clare.

Atunci când stabilești măsurători diferite pentru campaniile de vizibilitate (cum ar fi reach sau număr de utilizatori noi pe site) de cele de influențare (engagement în rețelele sociale sau pe site) și de cele de vânzare, vei vedea mai clar cum Facebook sau Instagram ajută procesul de marketing. E suficient să începi să-ți pui obiective intermediare, nu doar de vânzare, în campaniile pe care le rulezi.

Asta pentru că, deși social media poate ajuta în toate fazele marketing-ului, cel mai des ajută la descoperirea produselor și la influențarea deciziei, și mai puțin în faza finală, de cumpărare. Măsoară, de exemplu, în Google Analytics sau Facebook Insights, care este procentul de utilizatori noi care au intrat pe site-ul tău sau au fost atinși de mesajele tale în ultima perioadă. Sau cât de mult timp au petrecut pe site, câte pagini au vizitat, cât au interacționat cu produsele tale cei care au venit prin canale sociale și acordă acestor indicatori la fel de multă importanță, ca pași intermediari spre vânzare.

Campanii de social media cu rezultate îți doresc!

Hai să doborâm alte mituri!

Vreau să fiu pe primul loc în Google

E mai bine să îmi fac singur campaniile online

Facebook a devenit mai eficient decât Google