Truth/Dare?

Truth/Dare?

Există o serie de mituri consacrate în industria de digital marketing, care însă nu generează întotdeauna cele mai eficiente soluții pentru brand-uri și companii pentru că nu iau în considerare obiectivele de business și optimizarea sumelor investite. Provocările pe care le-am întâlnit până acum ne-au ajutat să ne conturăm un stil diferit și să luăm decizii în funcție de bugetele disponibile, de rezultatele obținute și de fiecare campanie și client în parte. Credem în creștere sustenabilă și în transparență totală în relațiile cu business-urile cu care lucrăm.

Vreau să fiu pe primul loc în Google

Un mit recunoscut în industria de marketing online, bazat pe două credințe neîntemeiate: rezultatele organice sunt gratis sau că au mai multă credibilitate în viziunea potențialilor clienți.

“Vreau să fiu pe primul loc în Google” e un mit vechi de mulți ani. E adevărat ca nu mai e un subiect la modă în ultima vreme, dar încă mai aud clienți care își stabilesc un astfel de obiectiv.

Principalele două motive care duc la o astfel de dorință sunt:

a) În primul rând, falsa impresie că “rezultatele organice sunt gratuite”.

b) În al doilea rând, faptul că rezultatele nesponsorizate ar avea mai multă credibilitate în ochii potențialilor clienți.

Să le luăm pe rând:

a) Desi nu plătești pentru fiecare click generat din traficul nesponsorizat, eforturile pe care trebuie să le depui pentru a reuși să ajungi pe primele 2-3 poziții organice te vor costa destul de mult timp și bani. Scrierea de conținut unic și de calitate, împreună cu investițiile tehnice pentru a avea un website rapid și motivarea utilizatorilor să-ți viralizeze conținutul prin social media pentru generarea de link-uri, se vor dovedi investiții costisitoare până să ajungi să ocupi primul loc în Google pentru o anumită expresie. Asta nu înseamnă, bineînțeles, că nu e bine să faci toate aceste lucruri oricum, dar nu cu unicul scop de a ajunge pe primul loc în Google.

b) Rezultatele organice nu au, în mod automat, mai multă credibilitate decât cele plătite. Oricum, Google face eforturi din ce în ce mai mari să le diferențieze cât mai puțin între ele, iar primul ecran, atât pe desktop cât și pe mobile, conține aproape exclusiv reclame. Cred că factorul principal de credibilitate, indiferent că un rezultat este organic sau plătit, este brand-ul, urmat de originalitatea prin care textul livrat, fie el meta-title / meta-description sau text de reclamă, răspunde la cererea utilizatorului.

Uneori se întâmplă să ajungi pe primele poziții și să observi că nu a meritat efortul. Ori pentru că rezultatele plătite acaparează deja 60-70% din click-urile utilizatorilor, ori pentru că, pur și simplu, nu sunt atât de multe căutari ale expresiei respective câte ai sperat că vor fi. Se poate întâmpla și ca acele cuvinte cheie pentru care ți-ai dorit să fii în top, să nu monetizeze așa cum te așteptai. Acesta e și motivul pentru care, cel mai des, specialiștii recomandă să testezi cuvintele cheie respective prin Google AdWords și, după ce ai confirmat niște volume de căutări și faptul că acel keyword generează vânzări, să începi eforturile de optimizare pentru anumite expresii.

Un obiectiv mai bun decât să fii pe primul loc în Google pentru câteva cuvinte cheie ar fi să ai un echilibru cât mai bun între traficul organic, plătit, direct și cel din social media, de exemplu. Sau să ai un site care să aibă informații extrem de utile pentru vizitatori și să fie ușor de utilizat și navigat. Rezultatele în motoarele de căutare vor veni apoi, aproape de la sine, cu efort redus.

Mult trafic organic îți doresc!

Hai să doborâm alte mituri!

E mai bine să îmi fac singur campaniile online

Social Media nu generează vânzări

Facebook a devenit mai eficient decât Google