Studii de caz

#PragmaticVisionaries

Aperol - Tu ești ambasadorul Aperol!

În perioada 2014 – 2016, am lucrat cu Aperol Spritz și am contribuit la creșterea notorietății brand-ului în România, prin campanii și activări de media online. Un proiect de succes pe care l-am implementat în 2015 s-a numit „Tu ești ambasadorul Aperol” și a urmărit promovarea activă a caravanei naționale care a pornit în căutarea a 4 Brand Ambassadori (două fete și doi băieți), care să reprezinte brand-ul timp de un an.

Obiective
  1. Maximizarea vizibilității brand-ului Aperol Spritz în online și amplificarea trend-ului ascendent care a început în 2013.
  2. Atragerea de noi consumatori și încurajarea acestora să testeze produsul printr-un trial, în orașele prin care se plimba caravana.
  3. Diseminarea rețetei Aperol Spritz 3, 2, 1 (3 părți Prosecco, 2 părți Aperol, o parte apă minerală) printr-o serie de activări de impact (ex: utilizarea aplicației de Facebook Aperolspritz.)
  4. Viralizarea brand-ului în social media și generarea de trafic și de participanți la evenimentele desfășurate în offline.
Provocări

Prin activările și tacticile implementate și prin audiențele vizate, am urmărit să convingem consumatorii să nu se rezume doar la acțiuni online precum Like, Share sau generare și postare de conținut legat de brand, ci să facă un pas în plus către mediul offline, prin participarea la evenimente, prin testarea produsului sau prin achiziții.

Strategie

Pe baza informațiilor despre audiența Aperol Spritz (femei și bărbați care locuiesc în România, în mediul urban, cu vârste între 25 și 35 de ani, cu venit mediu spre high, cu o viață socială foarte activă), am decis să implementăm campanii atât pe Facebook și Google Display, cât și pe YouTube.

Targetările au inclus bărbați și femei cu caracteristicile menționate mai sus și cu interese legate de beauty, fashion, muzică, viață de noapte sau tehnologie și i-am selectat cu preponderență pe cei care locuiau în orașele mari în care a ajuns și caravana Aperol: București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța și Brașov.

Pentru un plus de eficiență și pentru optimizarea rezultatelor, am acordat atenție intervalelor orare în care am afișat reclama, astfel încât să fim cât mai relevanți pentru publicul țintă. Astfel, am optat mai degrabă pentru afișarea reclamelor în serile zilelor săptămânii și în timpul weekend-ului. Prin limitarea frecvenței afișării reclamelor din campanie, am reușit să generăm un impact cât mai mare și de durată și să ajungem la cât mai mulți utilizatori diferiți.

Rezultate
Parteneri în campanie

FrankGroup (agenție de creație), Skepsis Advertising (agenție de evenimente și BTL)